Powrót do Źródeł

2017
wystawa | koncert | kolacja

​Mgła, cisza, dzikość i spokój –

wieloma słowami możemy opisać Bieszczady. Każde z nich będzie próbowało odzwierciedlić magię tych gór. Czy z takim samym zachwytem i pasją spotykamy się z opisem tamtejszej współczesnej architektury? Ile osób eksplorujących bieszczadzkie doliny i połoniny ma świadomośc, że znajduje sie tam blisko dziesięć nadzwyczajnych galerii lokalnej sztuki? Województwo podkarpackie, do którego należą Bieszczady, ma najwięcej regionalnych produktów spożywczych w Polsce – gdzie możemy je sprawdzić, posmakować i kupić? Powrót do źródeł, to pytanie o sens naszych współczesnych działań. Jakie wartości powinny leżeć u podstaw, by nie zapatrywać się ślepo w przeszłość, bądź przyszłość. Jak mądrze korzystać z historii, ale iść z duchem czasu i być nowoczesnym? W czym widzimy wartość, a co naprawdę ją posiada?

Nowa Sztuka w Starej Cerkwi

2016
wystawa | koncert

Bieszczady to miejsce szczególne, które zasługuje na  wydarzenia kulturalne, jakością współgrające z wrażeniami estetycznymi, na jakie wystawia nas bieszczadzki krajobraz.

Kolejna instalacja artystyczna w surowym wnętrzu cerkwi w Baligrodzie to efekt próby popularyzacji idei crowdfundingu/sourcefundingu – czyli współtworzenia i współfinansowania tego typu projektów przez grupę zainteresowanych ludzi . Wykorzystaliśmy wciąż mało spopularyzowaną technologię druku 3D, która umożliwiła w szybkim czasie wykonanie wszystkich elementów. W efekcie, każdy kto posiada drukarkę 3D, mógł zostać współtwórcą instalacji.

#bieszczady

2015
wystawa | koncert

Oto efekty wystawy studenckich projektów architektonicznych pod nazwą #bieszczady mającej miejsce w starej cerkwi pw. NMP w Baligrodzie.

Zaprezentowane prace pokazywały autorskie interpretacje przestrzenne zastanych elementów natury i tradycji w postaci projektów budynków o konkretnych funkcjach odpowiadających na potrzeby ludzi dostrzeżone w dzisiejszych Bieszczadach. Spotkania z lokalnymi władzami, rzemieślnikami oraz działaczami dały dodatkową możliwość lepszego poznania kontekstu miejsca- w szczególności fenomenu łuski bystrego, wód arsenowych czy bogatej tradycji huculskiego budownictwa drewnianego. Instalacja od początku miała na celu wprowadzać wyraz współczesnej tendencji w projektowaniu w zastany, bogaty historycznie klimat wnętrza cerkwi. Pomimo tego założenia, struktura umożliwiająca pokazanie plansz z projektami nie mogła być nachalna oraz nie mogła prawie niczego zasłaniać by nie odbierać wrażenia wnętrza cerkwi. Prace musiały wręcz lewitować! Sieć – transparentne drugie sklepienie było odpowiedzią na postawioną problematykę oraz chęć pozostawienia po sobie współczesnego akcentu.